·

Honlap tervezési megbízás és brief kitöltési útmutató

Árajánlat kéréshez célszerű elkészíteni és csatolni a feladat részletes leírását tartalmazó, úgynevezett briefet. Kérdések formájában kigyűjtöttük azokat sarkallatos pontokat amelyekre az ügyfélnek ki kell térnie a feladat kiírásában.


A brief kiindulópontja az együttműködésnek. Definiálni és sorra kell venni a honlap elkészítéséhez szükséges induló információkat és követelményeket. Ezek alapján tudja a honlap készítője felmérni a feladat nagyságát, részletes árajánlatot és ütemtervet készíteni.

A kérdőív átfogó és részletekbe menő. Érinti a stratégiai és technológiai kérdéseket. Egyes kérdések nem közvetlenül a tárgyhoz kapcsolódnak, de a kérdésekre adott válaszaival az Ügyfél segíti a Honlaptervezőt jobban megérteni megbízás tárgyát és a leendő honlap célját. Ezen kívül a Tervező feltérképezi a megbízó céget, hogy a lehető legjobb szolgáltatást tudja biztosítani számára.

Az alábbi kérdések segítséget nyújtanak egy átfogó honlaptervezési brief elkészítéséhez

Ügyféladatok

  1. Cég vagy vállalkozás neve.
  2. Cég címe.
  3. Kapcsolattartó neve és beosztása.
  4. Kapcsolattartó e-mail.
  5. Kapcsolattartó telefon.

Ügyfél bemutatkozás

  1. Mutassa be cégét/vállalkozását, hátterét, történetét.
  2. Cég/vállalkozás küldetése jövőképe.
  3. Mit csinál a cég/vállalkozás. Milyen termékeket vagy szolgáltatást kínál?
  4. Változik-e ez a közeljövőben? Hogyan?
  5. Miben egyedi, vagy különleges a cég? Miről ismerik Önöket?

Stratégia

  1. Rövidtávú(1-3 év) célok a vállalkozás életében?
  2. Hosszútávú(3+ év) célok?
  3. Mi az elsődleges célja/oka az új weboldal készítésének?
  4. További célok az új honlappal?
  5. Hogyan mérhető ezen célok teljesítése?

Üzemeltetés

  1. Ki kezeli a kommunikációt a jelenlegi webes csatornákon. Szerepkörök, feladatok?
  2. A webes tartalmakat illetően, van-e valamilyen belső szabályozás, üzletpolitika, rendelkezés/irányelv stb…? Ha igen, mutassa be őket.
  3. Webes tartalom előállításának folyamata? Tartalomfelelős, döntéshozó, döntés mechanizmus?
  4. Hiányzik-e valamilyen szakismeret, vagy jártasság az új oldal/webes jelenlét kezelésében? Szükségük van-e ebben segítségre, jelen projekt keretein belül?

Grafikai arculat

Csatolja logóját illetve a kapcsolódó grafikai anyagokat vektoros formátumban. Ha lehetséges, csatolja arculati kézikönyvét, vagy a használati irányelveket. Amennyiben nincs ilyen, vannak-e egyedi betűkészletek, színek, arculati elemek amelyeket használni kell.

  1. Kerülendő arculati elemek? (ábrák, színek, formák, stb.)
  2. Mely szavakkal jellemezné leginkább jelenlegi arculatát, imázsát?
  3. Szeretne-e ezen az imázson valamilyen módon változtatni?

Célközönség, ügyfélkör

  1. Ki az elsődleges célcsoport? Mutassa be őket. Demográfiai adatok, tulajdonságok, attitűdök. Hogyan viszonyúlnak Önökhöz. Mit gondolnak Önökről? Mit akarnak cégüktől.
  2. Másodlagos célközönség? Mutassa be őket, mint fent.
  3. Van bármilyen új célcsoport akiket el szeretne érni?
  4. Hogyan és miben tudja kiszolgálni/segíteni a célközönséget a weboldal/cégük. Hogyan tudja megoldani azok problémáit?
  5. Gyűjtenek-e adatokat a látogatókról és azok viselkedéséről az oldalon. Csatolják az elmúlt egy év analitikai riportjait ha lehetséges.

Versenytársak

  1. Kik a versenytársak? Röviden mutassa be őket.
  2. Miben különbözik az Ön cége a versenytársaktól? Miben jobbak Önök? Miben vannak lemaradva a konkurenciától?

Jelenlegi weboldal

  1. Jelenlegi weboldal címe(url).
  2. Látogatók általános véleménye az oldalról?
  3. Mi az amiben jól teljesít a weboldal?
  4. Mi az amiben nem?

Webdesign

  1. Milyen benyomást keltsen a látogatókban az új weboldal. Ideális esetben, milyen szavakkal jellemeznék a látogatók azt?
  2. Mely versenytárs oldalak tetszenek különösen? Mi tetszik bennük?
  3. Milyen/melyik nem versenytárs oldalak tetszenek? Miért?
  4. Milyen életszerű, valós életből merített élményt hordozhat az új weboldala?

Tartalom

  1. Mely tartalmak vehetők át a jelenlegi honlapról (beleértve a letölthető fájlokat és képeket)?
  2. Mely tartalmak mellőzhetőek, törölhetőek?
  3. Milyen új tartalmakat kell készíteni? (szövegek, fotózás, más média)?
  4. Ki fogja ezeket előállítani?
  5. Körülbelül hány oldal/típusoldal szükséges a weboldalon.
  6. Milyen egyéb formátumú tartalmak szükségesek még a honlapon. (képek, videók, galéria, letölthető dokumentumok)? Milyen arányban és mennyiségben?

Keresőoptimalizálás (SEO)

  1. Milyen kulcsszavakra, kulcsszó-csoportokra, témákban legyen elérhető a keresőkben a weboldal?
  2. Forgalmi források a jelenlegi oldalra?
  3. SEO analízishez kérem adjon hozzáférést az analitikai adatokhoz.

Honlap funkciók és működés

  1. Milyen funkciókat szeretne az új honlapon? Jelezze, hogy milyen üzleti célt szolgál az adott funkció. Továbbá jelölje a kötelező elemeket és a “jó lenne ha lenne” funkciókat.
  2. Milyen tartalomkezelő rendszert (CMS) használnak a jelenlegi oldalon? Mit szeretnek, ill. mit nem szeretnek benne?
  3. Milyen tartalomkezelői funkciókra van szükségük?
  4. Szükség van e valamilyen egyéb “third party”program integrációra (CRM, eCommerce, social media)?
  5. Valamilyen különleges (pl. csökkent képességű felhasználói) igények? Nyelvi verziók?

Karbantartás és támogatás

  1. Milyen betanításra van szükség az új weboldal használatával kapcsolatban?
  2. Élesítés után, milyen frissitéseket tervez a weboldalon. (Új oldalak/termékek/szolgáltatások felvétele, szövegek korrekciója, új kép/galéria/videó feltöltése, hírfolyam kezelése, social interakció, stb…)?
  3. Cégen belül, ki fogja ezeket elvégezni, esetleg megbíz ezzel harmadik felet?
  4. Milyen erőforrásokat és mennyi időt szán a későbbiekben a weboldal frissítésére, aktualizálására és az online jelenlétre?

Büdzsé és határidő

  1. Mekkora költségkeretet szánnak a projektre?
  2. Van-e valamilyen szigorú határidő az elkészítésre?

 

Igyekeztünk általánosságban, egy kis/közép vállalat szempontjából hasznos pontokat rögzíteni. Egyes kérdések irrelevánsok lehetnek bizonyos esetekben, illetve kiegészítésre szorulhatnak. Ezeket hagyja figyelmen kívül. Természetesen, ahogy minden feladat egyedi, éppen úgy, a feladatkíírás is testre szabandó.

Amennyiben szeretné kipróbálni a fent leírtakat élesben. Lépjen velünk kapcsolatba, és kérjen árajánlatot egyedi honlapra.