·

Így indul nálunk a tervezés

Egy tervezési megbízás csak akkor lehet sikeres, hogyha az ügyfél rendelkezik a megfelelő "önismerettel", illetve tisztában kell lennie az elérendő célokkal és azzal, hogy mire is szeretne megbízást adni.


Ezt mindig egy un. „Design-Marketing Brieffel” próbáljuk kideríteni. Az ügyfelek többsége ezt szereti, mert ők is tudják, hogy a körültekintő tájékoztatás nélkül sok kárt okozhatnánk egymásnak.

Egy kis fejtörés mindkét oldalon szükséges

A környezet

Felderítjük, hogy mivel foglalkozik az ügyfél, milyen az arculatuk és hol helyezkedik el vállalkozása piacon? Megvizsgáljuk mennyire ismeri versenytársait? Megtudjuk mekkora a vállalkozás és tudják-e, hogy kik vásárolják a termékeiket és szolgáltatásaikat? Hogyha induló vállalkozással van dolgunk akkor talán még fontosabb mindezek pontos ismerete. Megismerkedünk a cég múltjával és igyekszünk felfedni a jövőbeli terveket is.

Honlap stratégia

Mi a célja a honlappal, reklám anyaggal? Indokolja meg miért, mikor (időzítés) és hogyan képzeli el a tervek kivitelezését, website feltöltését. Milyen hirdetések, marketing anyagok együttes megjelenését tervezi, van e kommunikációs stratégiája? Kikkel milyen társoldalakkal kíván együttműködni vagy el tud e képzelni hasonlót? Már itt érdemes tisztázni, hogy milyen az ügyfél hozzáállása a közösségi oldalakhoz. Fontos tudnunk, hogy  milyen infrastruktúrával kívánja üzemeltetni a cége weboldalát? Rendelkezésére állnak e olyan kollégák akik rendszeresen frissítik majd a tartalmakat.

Tartalom

Akár grafikai tervről, reklám anyagról vagy weblap megtervezéséről van szó fel szoktuk tenni a kérdést: milyen elemekhez ragaszkodnak, mi az ami rendelkezésre áll? Megújuló honlapnál melyek azok a „funkciók” amelyekhez mindenképpen ragaszkodnak és melyek azok, amiket mindenképpen el szeretnének vetni? Az ügyfél tapasztalatainál nincsen értékesebb információ.

Az ügyfél tapasztalatainál nincsen értékesebb információ

Kérdéseket teszünk fel a keresőoptimalizálással egyéb marketing tevékenységekkel kapcsolatban. A fent felvázolt kérdések megfontolását, átgondolását javasoljuk a sikeres tervezési munkához. Ezek átbeszélése után már sokkal kisebb az esély arra, hogy felesleges köröket kelljen futnunk az ügyféllel. Szerintünk minden tervezési feladatnak – legyen az honlap vagy arculattervezés – csapatmunkában kell készülnie. Egy jól megtervezett honlap vagy grafikai teljesítmény sok kooperációt, törődést igényel, csak akkor érheti el a célját.

Ajánljuk még figyelmébe részletes útmutatónkat a honlap brief elkészítéséhez.