·

Így indul nálunk a tervezés

Egy tervezési megbízás csak akkor lehet sikeres, hogyha az ügyfél rendelkezik a megfelelő "önismerettel", illetve tisztában kell lennie az elérendő célokkal és azzal, hogy mire is szeretne megbízást adni.


Ezt mindig egy un. “Design-Marketing Brieffel” próbáljuk kideríteni. Az ügyfelek többsége ezt szereti, mert ők is tudják, hogy a körültekintő tájékoztatás nélkül sok kárt okozhatnánk egymásnak.

Egy kis fejtörés mindkét oldalon elkell

A környezet

Mindennek előtte kiderítjük, mivel foglalkozik az ügyfél, milyen az arculatuk és hol helyezkedik el vállalkozása piacon? Kérdéseket teszünk fel a konkurenseiről. Vajon ismeri e őket eléggé? Megtudjuk mekkora a cég és tudják e, hogy kik vásárolják a termékeiket és szolgáltatásaikat? Hogyha induló vállalkozással van dolgunk akkor talán még fontosabb mindezek pontos ismerete. Megismerkedünk a cég múltjával és igyekszünk felfedni a jövőbeli terveket is.

Honlap stratégia

Mi a célja a honlappal, reklám anyaggal? Indokolja meg miért, mikor (időzítés) és hogyan képzeli el a tervek kivitelezését, website feltöltését. Milyen hirdetések, marketing anyagok együttes megjelenését tervezi, van e kampány? Kikkel milyen társoldalakkal kíván együttműködni vagy el bír e képzelni hasonlót? Már itt érdemes tisztázni, hogy milyen az ügyfél hozzáállása a közösségi oldalakhoz. Ekkor szoktuk megtudakolni a honlaptervezésnél, hogy milyen infrastruktúrával kívánja üzemeltetni a cége weboldalát?

Rendelkezésére állnak e olyan kollégák akik rendszeresen frissítik majd a tartalmakat stb.. (Az elhanyagolt honlapnál nincs lehangolóbb látvány a neten)

Tartalom

Akár grafikai tervről, reklám anyagról vagy weblaptervezésről van szó fel szoktuk tenni a kérdést: milyen elemekhez ragaszkodnak, mi az ami rendelkezésre áll? Megújuló honlapnál melyek azok a “funkciók” amelyekhez mindenképpen ragaszkodnak és melyek amiket mindenképpen el szeretnének vetni? Az ügyfél tapasztalatainál nincsen értékesebb információ tervezéshez és feleslegesen (ész nélkül) semmit sem hagyunk ki.

Az ügyfél tapasztalatainál nincsen értékesebb információ

Kérdéseket teszünk fel a keresőoptimalizálással egyéb marketing tevékenységekkel kapcsolatban. A fent felvázolt kérdések megfontolását, átgondolását javasoljuk a sikeres tervezési munkához. Ezek átbeszélése után már sokkal kisebb az esély arra hogy felesleges köröket kelljen futnunk az ügyféllel. Szerintünk minden tervezési feladat legyen az honlap vagy arculattervezés közös munka a megbízóval. Egy jól megtervezett honlap vagy grafikai teljesítmény sok kooperációt, törődést igényel, csak akkor ériheti el a célját.

Ajánljuk még figyelmébe részletes útmutatónkat a honlap brief elkészítéséhez.